internet Kazanc

internet rehber

internet rehber

internet kazanc sistemleri

zirveye oynayin

para kazanmayı ogretiyoruz...

bizi takip edin

bedava rehberlik...

farkinizi ortaya koyun...

kazanmak icin dogru adresdesiniz ...

Posted by internet rehber - - 0 yorum

Page View: (Sayfa Görüntülenmesi)
Bir web sitesi sayfalarının belli bir zaman aralığında toplam görüntülenme sayısı.

Dönüşüm: (Conversion)
Herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satın alma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.

Dönüşüm Oranı: (Conversion Rate)
Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.

CTR: (Click Through Ratio)
Online reklamı tıklayan kullanıcıların, görüntüleyen kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklama/toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır.

Ziyaret: (Visits)
Olayın ziyaret sayılabilmesi için:
Browser’da “tek oturum için”, bir sitenin en az bir sayfasından bir veya daha fazla text ve/veya resim download etmesi (belleğine alması) şarttır. (ardışık 30 dakika boyunca yapılan hareketler 1 ziyaretçi olarak algılanır)

“Tekil” Ziyaretçi: (Unique visitor)
Bir siteye bir veya daha fazla ziyarette bulunan her bir “gerçek kullanıcı” sayısı. Siteyi ziyaret eden her bir IP adresi bir tekil ziyaretçi sayılır.

eCPM: (Effective Cost Per 1000 Impressions)
“Etkili Bin Gösterim Başı Maliyet”. (Kazanç/gösterim)x1000 formülü ile bulunur.

CPC: (Cost Per Click)
Tıklama Başına Ücretlendirme. Bir site üzerinde bulunan link’e her tıklandığındaki ücretlendirmedir.

CPM: (Cost Per Thousand Impressions)
1000 görüntülenme fiyatıdır, yani online reklamın 1000 defa görüntülenmesi başına ödeme yapılan sistemdir. Örneğin; CPM fiyatı 5$ olan 1.000.000 görüntülenmede toplam maliyet 5.000$’dır. Bu örnekte Toplam Fiyat = (5×1.000.000)/1000 şeklinde hesaplanır.

Reklam Görüntülenmesi: (Ad Impressions)
Kullanıcının browser’ından reklam yayınlama sistemine giden isteğin ve bunun karşılığında kreatifin browser’a ulaştırılmasının ölçümü, yani online reklamın görüntülenme sayısı.

Tıklanma: (Clicks, click-troughs)
Bir tıklanma kullanıcının bir reklam elemanına tıklayarak, başka bir web sayfasına yönlendirme yapmasına denir. (reklamın tipine göre mouse over hareketi de tıklanma olarak algılanabilir) Tıklamalar adserver’da ölçülür ve rapor edilir.

RON: (Run Of Network)
Online reklamın, bir grup web sitesinin tamamında, belli bir sayfa veya site seçimi yapılmadan yayınlanması.

Ad Server :
“Adserver” programları banner reklamlarını yayınlar, düzenler, ölçer, raporlar verir. Müşterilere online reklam kampanya bütçelerini doğru şekilde kullandırır. Bir yayıncı, adserver ile çalışmaya başlayınca, kendisine kendi site ve içerik kategorisi parametrelerini taşıyan kodlar verilir. Yayıncı bu kodları banner’ların yayınlanacağı farklı içerik kategori sayfalarına koyar. Böylece sitesinde yayınlanan Banner’lar Adserver tarafından yönetilmeye başlanır.

CPL- CPA: (Cost per Lead) – (Cost per Action)
Kullanıcının yaptığı eylem, yani dönüşümü başına ücretlendirme. (Bkz. Conversion, Dönüşüm) Bir üyelik yada belirli bir eylem karşılığında verilen ücrettir. (Örn = Banner’dan tıklanarak, bir siteye yeni bir üye yolladığında ödenir.)

PPC: (Pay per click)
Online reklama tıklama başına ödeme sistemi.

ROS: (Run Of Site)
Bir sitenin online reklam yayınlanabilecek sayfalarının tamamı.

Leave a Reply

Son Yazılar